Pārlekt uz galveno saturu

Septembris

03 Kā mazajiem un mikro uzņēmumiem turpināt sadarbību ar pašvaldībām pēc 2019.gada 1.oktobra.

Kā mazajiem un mikro uzņēmumiem turpināt sadarbību ar pašvaldībām

pēc 2019.gada 1.oktobra.

 

Ņemot vērā izmaiņas normatīvajos aktos, kas stāsies spēkā sākot ar 1.oktobri, iepirkumos, kurus veic atvasinātās publiskās personas un to iestādes, būs obligāti jāparedz elektroniska piedāvājumu iesniegšana iepirkumos virs 10 000 euro. Minētais palielinās Elektronisko iepirkumu sistēmas (EIS) lietotāju skaita pieaugumu un daļai pretendentu nav iepriekšējas pieredzes EIS izmantošanā.

Papildus ir izveidota piegādātāju pašreģistrācijas funkcionalitāte, kas ļauj Latvijā reģistrētajiem uzņēmumiem izveidot savu kontu EIS ietvaros bez parakstītu veidlapu iesniegšanas.

Seminārā runāsim par:

1. jaunu EIS funkcionalitāti – pašreģistrāciju sistēmas lietošanai;

2. apmācību iespējām sistēmas lietošanai;

3. piedāvājumu iesniegšanas procesu iepirkumos;

4. biežāk pieļautajām kļūdām.

Ieguvumi:

Semināra dalībnieki iegūs informāciju par jaunumiem iepirkumu normatīvajā regulējumā, EIS funkcionālajos jaunumos, praktisku piedāvājumu iesniegšanas demonstrāciju, kā arī informāciju par rīcību problemātiskos gadījumos.

 

Semināru vada: Oļegs Fiļipovičs, Valsts reģionālās attīstības aģentūras Elektronisko iepirkumu departamenta direktors, kurš strādā pie sistēmas uzturēšanas un attīstības. Pieredze darbā ar iepirkumiem kopš 2000. gada.

Semināra norises laiks: plkst. 15:00-17:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 Reģistrācija: https://ej.uz/LPBS_030919

 

04 Veiksmīga komunikācija ar dažādu tipu cilvēkiem

Cesis

05 Tīklošana kā noderīga biznesa prasme. LABAS PRAKSES BIZNESA SKOLA

Tīklošana kā noderīga biznesa prasme

 

Mūsdienās popularitāti ieguvusī tīklošana (networking) ir ne tikai jaunu kontaktu dibināšanas un sava redzesloka paplašināšanas veids, bet arī efektīvākais veids, kā palielināt uzņēmuma apgrozījumu un peļņu.

Galvenās semināra tēmas:

- redzamība, uzticamība, peļņa - trīs efektīvas tīklošanas pīlāri;

- kāds ir labs tīklotājs;

- kādas ir biežāk sastopamās tīklošanas kļūdas;

- tīklošanas pasākumu veidi – kā izvēlēties sev visatbilstošāko;

- kā ar tīklošanas palīdzību iegūt jaunus klientus un palielināt pārdošanas apjomus.

Ieguvumi:

Iespēja saskatīt tīklošanas prasmju nozīmību pārdošanas apjomu palielināšanai, iegūt dažus praktiskus paņēmienus komunikācijas uzsākšanai un attiecību veidošanai tīklošanas pasākumos, mācīties no tipiskajām tīklošanas kļūdām.

Semināru vada: Inga Daliba, personāla atlases un konsultāciju uzņēmuma “DarbaGuru” un personīgās zīmolvedības akadēmijas “DarbaGuru Academy” radītāja un vadītāja, rekrutiere, personīgās zīmolvedības konsultante, lektore, blogere. Grāmatas “Kā rekrutēt veiksmīgāk” autore. BNI un LTRK biedrs.

Semināra norises laiks: plkst. 15:00-17:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 

Reģistrācija:https://ej.uz/LPBS_050919

09 Kā izveidot gan biznesam, gan lietotājam draudzīgu digitālo risinājumu un pašam tajā neapjukt. e-KLUBS

Kā izveidot gan biznesam, gan lietotājam draudzīgu digitālo risinājumu un pašam tajā neapjukt

 

 

Mūsdienās vairs nevienam nav šaubu par to, ka biznesam ir jābūt pieejamam digitāli, taču vēljoprojām aktuāla problēma ir uzņēmuma zināšanas par risinājumu izstrādi - kā tas notiek, kādā termiņā, kāds ir budžets, utt.

Ne visos uzņēmumos, kuru tiešā darbības joma nav IT, ir darbinieki, kuri specializējušies IT risinājumu izstrādē. Tas nozīmē, ka atbildība par risinājuma izstrādi ir jāuzņemas darbiniekam, kurš nav jomas speciālists.

Profesionāla tiešsaistes un digitālo risinājumu izstrāde balstās nevis klienta uzņēmuma izpratnē par IT nozari, bet gan tajā, kā šis uzņēmums vēlas realizēt savas biznesa vajadzības un nodrošināt saviem klientiem atbilstošu servisu.

Tikpat būtiska ir uzņēmuma aktīva iesaiste projekta norisē un procesā, it sevišķi ja mērķis ir radīt ilgtspējīgu un lietotājiem draudzīgu risinājumu. Tas lielā mērā ir atkarīgs no tā, vai uzņēmumam ir skaidri definētas vajadzības, termiņi un pieejamie resursi, kas nepieciešami risinājuma izstrādei.

Seminārā runāsim par:

  1. Sākotnējo mērķu nospraušanu, fokusējoties uz MVP (minimum viable product),
  2. Biznesa mērķu, vajadzību un resursu izzināšanu un definēšanu,
  3. Biznesa klientu vajadzību apzināšanu un risinājuma lietošanas kontekstu,
  4. Agile pieeju IT projektu izstrādē, un kā tas nāk par labu visām iesaistītajām pusēm,
  5. Zīmola un satura izveidi projekta izstrādes gaitā,
  6. Datos balstītu lēmumu pieņemšanu projekta gaitā,
  7. Vienkāršiem un praktiskiem paņēmieniem, lai identificētu esošā risinājuma lietojamības problēmas,
  8. Praktiskiem jaunās mājaslapas mērķauditorijas un biznesa vajadzību definēšanas uzdevumiem,
  9. Lietojamības zināšanu pamatiem, lai realizētu ne tikai biznesa, bet arī biznesa klientu (risinājuma gala lietotāju) vajadzības,
  10. Gatavie risinājumi pret specifiski izstrādātu mājaslapu, kā izvēlēties?

Ieguvumi:

Izpratne par to, kādi priekšdarbi veicami pirms uzsākt mājaslapas izstrādātāju izvēli.

Zināšanas par aktuālajām metodēm IT projektu vadības un lietojamības jomās.

Pieredze, veicot sākotnējo lietotāju vajadzību un biznesa vajadzību izpēti un definēšanu. Izpratne par to, kuros gadījumos biznesa vajadzību īstenošanao optimālāk izvēlēties jau gatavus web risinājumus, un kuros tomēr ir vērts pievērsties personalizēta risinājuma izstrādei.

Semināru vada: Kārlis Kalniņš, Lietojamības speciālists un Projektu vadītājs, SIA Wunder Latvia, www.wunder.io/lv . Linkedin- https://lv.linkedin.com/in/karliskalnins

Semināra norises laiks: plkst. 15:00-17:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 Reģistrācija: https://ej.uz/EK_090919

 

 

10 Grāmatvedības procesu automatizācija. e-KLUBS

Grāmatvedības procesu automatizācija

 

Vai nākotnē rēķinus apstrādās roboti? Kā izmantot tehnoloģijas grāmatvedības procesu automatizācijā?

Datu vākšana, pārveidošana un vizualizācija ir mūsdienu grāmatvedības pamats. Šajos procesos talkā var nākt mūsdienu tehnoloģijas - roboti un pat mākslīgais intelekts.

Paaudzei, kas iepriekš ir vairījusies no tehnoloģijām, šis noteikti ir izaicinājums. Mēs to saprotam, tāpēc skaidrosim plašāk, kā grāmatvedības procesu automatizācija palīdzēs uzlabot darba izpildi un samazinās izmaksas. Savukārt pašu grāmatvežu zināšanas kļūst aizvien nozīmīgākas biznesa procesu pārveidē.

 

Semināra tēmas:

  • Ko saprotam ar terminu “mūsdienīga grāmatvedība”
  • Kas ir elektroniskais dokuments?
  • Kas ir elektroniskais paraksts?
  • Elektroniskie dokumenti grāmatvedībā.
  • Vai nepieciešams uzglabāt dokumentu oriģinālus?
  • Ko par to visu saka likumdevējs?

 

Semināru vada: Ilze Palmbaha, PricewaterhouseCoopers SIA (PwC) Nodokļu pārvaldības un grāmatvedības nodaļas vadītāja.

Ilze ir Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas (LRGA) valdes priekšsēdētāja vietniece ar 15 gadu pieredzi finanšu uzskaitē, vadības grāmatvedībā un finanšu plānošanā. 

Iepriekš Ilze ir vadījusi grāmatvedības ārpakalpojuma un konsultācijas uzņēmumus Latvijā. Viņa ir lektore Latvijas augstskolās un Biznesa vadības programmas doktorante.

Semināra norises laiks: plkst.: 15:00-17:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 Reģistrācija: https://ej.uz/EK_100919

12 Budžeta plānošana 2020. FINANŠU DIENA

Budžeta plānošana 2020

 

Latvijas ekonomikas attīstības tempi ir sākuši palēnināties, bet darba tirgū vēl joprojām ir aktuāls darbinieku trūkums un algu pieaugums. Vai jums ir visi nepieciešamie rīki, lai varētu prognozēt kā minētās izmaiņas ietekmēs jūsu uzņēmuma finanšu rezultātus?

 

Tuvojas gada beigās – laiks nākamā gada budžeta plānošanai. Labs budžets palīdzēs uzņēmuma vadītājam modelēt dažādu scenāriju iestāšanos un atbildēt uz sev svarīgiem jautājumiem:

  • Cik lielu izejvielu cenu pieaugumu varēsim izturēt un kurā brīdī nevarēsim iztikt bez produkcijas cenas celšanas?
  • Vai un cik lielu algu fonda pieaugumu varēsim atļauties?
  • Kādam jābūt apgrozījuma pieaugumam, lai noturētu/palielinātu uzņēmuma rentabilitātes līmeni?
  • Cik lielu apgrozījuma kritumu varēsim izturēt, saglabājot rentablus darbības rezultātus?
  • Vai visi mūsu produkti/veikali/nodaļas/darbinieki ir rentabli?
  • Uz kā rēķina mēs varam uzlabot savus darbības rezultātus?

 

Seminārs ir īpaši aktuāls vidējā biznesa vadītājiem, kuriem nav sava finanšu direktora un kuri paši plāno savas finanšu plūsmas. Seminārs aktuāls arī uzņēmumu grāmatvežiem un finansistiem, kuri veido budžetus savos uzņēmumos, lai iegūtu idejas to pilnveidošanai.

Seminārā runāsim par:

  1. Kādam jābūt labam budžetam?
  2. Risināsim praktisko uzdevumu – veidosim virtuālā uzņēmuma budžetu, izmantojot gatavās Excel formas.
  3. Runāsim par reālo uzņēmumu piemēriem no nozarēm, kuri ikdienā saskarās ar ļoti neskaidru bildi par savu nākotni. Tiks parādīti paņemieni, pateicoties kuriem arī šādos gadījumos ir iespējams plānot savu naudas plūsmu.

 

Dalībniekiem tiks iedotas gatavās budžeta formas Excel formātā, kuras būs iespējams pielāgot arī savu uzņēmumu reālu budžetu veidošanai.

Dalībniekiem līdzi ir nepieciešams portatīvais dators ar programmatūru, kura atbalsta MS Excel formāta failu rediģēšanu.

 

Eksperts: Andrejs Grigoļunovičs, CFA, CFM. Uzņēmumu grupas AG Capital vadītājs. Finanšu modelēšanas pasaules čempionāla finālists (5. vieta 2017. gada finālā Ņujorkā). Specializējas uzņēmumu budžetu izstrādē kopš 2002. gada.

Dalībnieku skaits ierobežots!

Semināra norises laiks: plkst. 10:00 - 12:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 Reģistrācija: https://ej.uz/FD_120919

13 LEAN personāla atlasē. PERSONĀLA VADĪBA 360

 

LEAN personāla atlasē

 

 

Seminārā runāsim par:

1.Zudumi personāla atlasē;

2.JIT personāla atlasē;

3.Voice of customer – klients personāla atlasē;

4.LEAN ieviešana personāla atlasē.

Kādēļ personāla atlasē izmantot LEAN?

  • Spraiga konkurences cīņa darbaspēka tirgū starp uzņēmumiem;
  • Dinamiska biznesa attīstība;
  • Resursu un darba pieeju izmaiņas;
  • Automatizācija, kur vien iespējams;
  • Noteikts process;
  • Ātra problēmsituāciju atrisināšana.

 

Semināru vada: Ilva Bērziņa, EXPgroup valdes locekle// Ilva Bērziņa ir  eksperte cilvēkresursu nozarē.

Ikdienā Ilva kā uzņēmēja konsultē citus biznesu vadītājus caur šo unikālo prizmu – personāla vadītājs un uzņēmējs vienā veidolā.  Ilvas radītais uzņēmums EXPgroup uzņēmējiem piedāvā mūsdienīgus cilvēkresursus pakalpojumus – efektīvu komandu veidošanu, biznesa un personāla stratēģijas izstrādi, atlasi ar mārketinga elementiem, funkciju auditus kā efektivitātes uzlabošanas rīku. Pieredzi cilvēkresursu vadībā ieguvusi, strādājot tādos uzņēmumos kā Latvenergo, Nordic Partners, YIT Construction, LIDO, Grindex, RePharm, Euroaptieka, Tallink Latvija

Semināra norises laiks: plkst. 13:00-15:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

Reģistrācija: https://ej.uz/PV360_130919

17 JELGAVA: “Trauksmes celšanas likums: ko tas nozīmē uzņēmējam?”

 

Trauksmes celšanas likums: ko tas nozīmē uzņēmējam?”

17. septembrī, plkst. 10:00-13:00

Viesnīca „Zemgale” (Skautu iela 2, Jelgava)

Kopš 1. maija cīņai pret korupciju, nolaidīgu rīcību, cilvēktiesību un citiem sabiedrības interešu pārkāpumiem darba vidē ir spēcīgs atbalsts – Trauksmes celšanas likums, kas nodrošina aizsardzību trauksmes cēlējiem. Likums arī nosaka, ka visās valsts iestādēs, kā arī uzņēmumos, kuros strādā vismaz 50 darbinieku, no 1. maija jābūt iekšējās trauksmes celšanas kanāliem.

Seminārā runāsim par:

Seminārā diskutēsim par to, kas ir trauksmes celšana, kādus ieguvumus tā sniedz uzņēmumiem un sabiedrībai, par ko var un vajag celt trauksmi. Pārrunāsim aktuālākos jautājumus par iekšējā trauksmes celšanas mehānisma ieviešanu, raksturīgākos pārkāpumus un veidus, kā tos risināt.

Programma:

10.00-10.30 Kas ir trauksmes celšana?

10.30-11.00 Iekšējās trauksmes celšanas sistēmas izveide un ieviešana

11.00-11.10 Pauze

11.10-12.30 Diskusija par raksturīgākajiem pārkāpumu gadījumiem un kā tos risināt

12.30-13.00 Trauksmes celšanas mehānismu daudzveidība un noslēguma secinājumi

Lai veicinātu pieredzes apmaiņu un diskusiju, semināra dalībnieki aicināti apdomāt piemērus saistībā ar trauksmes celšanu, kas balstīti pašu pieredzē.

Semināru vada:

Inese Kušķe, Valsts pārvaldes politikas departamenta eksperte, viena no Trauksmes celšanas likuma autorēm.

Seminārs pieejams:

BEZMAKSAS VISIEM

Reģistrācija: jelgava@chamber.lv; 28646086

"Apmeklējot pasākumu, Jūs piekrītat savu bilžu un video publicēšanai LTRK mājas lapā un sociālajos tīklos."

17 JĒKABPILS-STRATĒĢIJAS PĀRSKATS nelielam UZŅĒMUMAM

STRATĒĢIJAS PĀRSKATS nelielam UZŅĒMUMAM

Praktisks seminārs uzņēmumu īpašniekiem un vadītājiem

17. septembrī, plkst. 10:00-13:00

Jēkabpils Agrobiznesa koledža; Pasta iela 1, Jēkabpils

Par stratēģijas nozīmi lielos uzņēmumos, šķiet, šaubu nav. Šai tēmai tiek veltīts gana daudz laika un resursu. Mazākos uzņēmumos resursu ir mazāk, bet vai tāpēc jāiztiek bez stratēģijas? Attieksme un pieredze mēdz būt dažāda.

Izpratne par to, kas ir stratēģija un kā pie tās strādāt, laika gaitā ir mainījusies. Ir mainījusies arī biznesa vide, tirgus un cilvēki, tāpēc iepriekš derīgās metodes ne vienmēr būs atbilstošas arī šodien. Arī lielo korporāciju piemēri no mācību grāmatām nav īsti atbilstoši mazākiem biznesiem, kas strādā ierobežotā tirgū.

Kā rīkoties uzņēmumam, ko vada aizrautīgi savas jomas profesionāļi, taču bez formālas izglītības vadības zinībās? Kā izveidot vienotu sapratni komandā par to, kas ir svarīgi? Kā sagatavot saprotamu un arī ticamu uzņēmuma attīstības plānu? Par šiem un citiem jautājumiem runāsim seminārā “Stratēģijas pārskats nelielam uzņēmumam”

Seminārā runāsim par:

  1. Kas vispār ir “stratēģija” un kā šis jēdziens ir mainījies laika gaitā.
  2. Par ko ir galvenie lēmumi, kas veido uzņēmuma stratēģiju.
  3. Kāds būtu optimāls vadības grupas sastāvs stratēģijas pārskatam.
  4. Kā stratēģiju, kas ir galvās, saprotami un ticami uzlikt uz papīra.
  5. Kādas mēdz būt raksturīgas kļūdas, plānojot un īstenojot pārmaiņas uzņēmumos.
  6. Ko stratēģijas procesā var un ko nevar palīdzēt moderators-konsultants,

Ieguvumi dalībniekiem

Uzņēmumu īpašnieki un vadītāji iepazīs un izmēģinās labi pārbaudītu rīku komplektu, ko izmantot savu uzņēmumu stratēģijas un attīstības plānu izstrādei. Dalīsimies pieredzē, kā veido un īsteno stratēģijas dažādos Latvijas uzņēmumos. Vienkāršā un saprotamā veidā tiks veidota izpratne par citkārt sarežģītu un pretrunīgu tēmu. Dalībnieki saņems arī praktisku izdales materiālu.

Semināru vada: Māris Millers- Organizāciju attīstības projektu vadītājs, vadības konsultants un biznesa treneris ar 20 gadu pieredzi. Strādājis ar vairāk nekā 100 Latvijas un Baltijas uzņēmumu vadības komandām. Vadījis mācību un pieredzes apmaiņas seminārus Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Nīderlandē, Francijā un Azerbaidžānā.

Vadības pakalpojumu uzņēmuma SIA «MM Studija» īpašnieks un vadītājs, viedtālruņu lietotņu uzņēmuma «DriveWiz» dibinātājs, viens no Organizāciju Attīstības Kluba (OAK) dibinātājiem un ekspertiem, pasniedzējs RTU starptautiskajā maģistra studiju programmā «Uzņēmējdarbība un inovācijas».

Seminārs pieejams: BEZMAKSAS VISIEM

Reģistrācija: jēkabpils@chamber.lv; 27721772

"Apmeklējot pasākumu, Jūs piekrītat savu bilžu un video publicēšanai LTRK mājas lapā un sociālajos tīklos."

 

18 Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma piemērošana. FINANŠU DIENA

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma piemērošana

 

Ņemot vēra šā gada rudenī paredzēto Latvijas noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas sistēmas izvērtējumu, tēma joprojām ir uzskatāma par aktuālu.

Papildus gan jāuzsver, ka arī pēc FATF ekspertu vērtējuma saņemšanas tā nezaudēs savu aktualitāti, jo noziedznieki ir pastāvējuši visos laikos un nav indikatoru, kas liecinātu, ka noziedzība tuvākajā laikā tiks izskausta pilnībā.

Kas ir mainījies? Mainījusies ir pieeja tās apkarošanai. Lielākā daļa noziedznieku veic likumpārkāpumus mantkārīgos nolūkos. Savukārt 21.gs digitalizācija nodrošina arvien jaunas iespējas šo likumpārkāpumu rezultātā iegūto līdzekļu legalizācijai. Kā rezultātā, lai veiksmīgi novērstu šādas iespējas un padarītu nelikumīgas darbības par neizdevīgām darbībām, visa pasaule ar FATF priekšgalā ir apņēmusies radīt mehānismu, kas neļauj noziedzniekiem likumīgā ceļā izmantot noziedzīgu nodarījumu rezultātā gūtos līdzekļus.

Ņemot vērā, ka Latvija vēl ir salīdzinoši jauna demokrātija, mums tas viss vēl ir priekšā, lai gan kā rāda notikumu pasaules finanšu tirgos, nekādas atlaides mums netiks dotas. Tas protams ir pašsaprotami, jo pilnvērtīga dalība pasaules finanšu tirgos prasa savu atbildību. Katram grāmatvedim, juristam un nekustamo īpašumu aģentam ir sava artava jāieliek, lai novērstu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un veicinātu Latvijas tautsaimniecības izaugsmi.

Seminārā runāsim par:

  • Darījumu uzraudzību, aizdomīgu darījumu identificēšanu un ziņošanu par tiem;
  • Apskatīsim izplatītākās tipoloģijas un legalizācijas fāzes, lai labāk izprastu, kas ir galvenie aizdomīgu darījumu kritēriji (indikatori);
  • Kā tie atšķiras atkarībā no līdzekļu ievietošanas, izkārtošanas vai integrēšanas.

Semināru vada: Artis Aizupietis, NILLNP Metodikas atbalsta un riska analīzes daļas galvenais jurists.

Semināra norises laiks: 11:00-13:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 Reģistrācija: https://ej.uz/FD_180919

20 Budžeta plānošana 2020. FINANŠU DIENA

Budžeta plānošana 2020

 

Latvijas ekonomikas attīstības tempi ir sākuši palēnināties, bet darba tirgū vēl joprojām ir aktuāls darbinieku trūkums un algu pieaugums. Vai jums ir visi nepieciešamie rīki, lai varētu prognozēt kā minētās izmaiņas ietekmēs jūsu uzņēmuma finanšu rezultātus?

 

Tuvojas gada beigās – laiks nākamā gada budžeta plānošanai. Labs budžets palīdzēs uzņēmuma vadītājam modelēt dažādu scenāriju iestāšanos un atbildēt uz sev svarīgiem jautājumiem:

  • Cik lielu izejvielu cenu pieaugumu varēsim izturēt un kurā brīdī nevarēsim iztikt bez produkcijas cenas celšanas?
  • Vai un cik lielu algu fonda pieaugumu varēsim atļauties?
  • Kādam jābūt apgrozījuma pieaugumam, lai noturētu/palielinātu uzņēmuma rentabilitātes līmeni?
  • Cik lielu apgrozījuma kritumu varēsim izturēt, saglabājot rentablus darbības rezultātus?
  • Vai visi mūsu produkti/veikali/nodaļas/darbinieki ir rentabli?
  • Uz kā rēķina mēs varam uzlabot savus darbības rezultātus?

Seminārs ir īpaši aktuāls vidējā biznesa vadītājiem, kuriem nav sava finanšu direktora un kuri paši plāno savas finanšu plūsmas. Seminārs aktuāls arī uzņēmumu grāmatvežiem un finansistiem, kuri veido budžetus savos uzņēmumos, lai iegūtu idejas to pilnveidošanai.

Seminārā runāsim par:

 

  1. Kādam jābūt labam budžetam?
  2. Risināsim praktisko uzdevumu – veidosim virtuālā uzņēmuma budžetu, izmantojot gatavās Excel formas.
  3. Runāsim par reālo uzņēmumu piemēriem no nozarēm, kuri ikdienā saskarās ar ļoti neskaidru bildi par savu nākotni. Tiks parādīti paņemieni, pateicoties kuriem arī šādos gadījumos ir iespējams plānot savu naudas plūsmu.

 

Dalībniekiem tiks iedotas gatavās budžeta formas Excel formātā, kuras būs iespējams pielāgot arī savu uzņēmumu reālu budžetu veidošanai.

Dalībniekiem līdzi ir nepieciešams portatīvais dators ar programmatūru, kura atbalsta MS Excel formāta failu rediģēšanu.

 

Eksperts: Andrejs Grigoļunovičs, CFA, CFM. Uzņēmumu grupas AG Capital vadītājs. Finanšu modelēšanas pasaules čempionāla finālists (5. vieta 2017. gada finālā Ņujorkā). Specializējas uzņēmumu budžetu izstrādē kopš 2002. gada.

Dalībnieku skaits ierobežots!

Semināra norises laiks: plkst. 13:00-15:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 Reģistrācija: https://ej.uz/FD_200919

 

24 KĀ UZŅĒMĒJAM VIEGLI (ne)PAZAUDĒT NAUDU KIBERTELPĀ? (VALMIERĀ)

KĀ UZŅĒMĒJAM VIEGLI (ne)PAZAUDĒT NAUDU KIBERTELPĀ?

CERT.LV (Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija), analizējot Latvijas kibertelpā notiekošo, novērojusi, ka pēdējo divu gadu laikā strauji pieaug kiber-incidentos cietušo skaits tieši mazo un vidējo uzņēmumu vidū. Vairumā gadījumu no šādām situācijām varētu vienkārši izvairīties – pārzinot elementāru kiber-higiēnu un digitālo etiķeti, izvēloties un reģistrējot pareizo domēna vārdu, kā arī izvirzot pareizās prasības - savam interneta pakalpojumu sniedzējam, vietnes izstrādātajam, e-pasta pakalpojuma uzturētājam utt. Seminārā CERT.LV un NIC.LV pārstāvji apskatīs biežākos klupšanas akmeņus, un kā no tiem maksimāli izvairīties.

Seminārā runāsim par:

1. Kiberuzbrukumu veidiem.

2. Viltotiem e-pastiem, un kā tos atpazīt.

3. Šifrējošiem izspiedējvīrusiem un kāpēc tie strādā.

4. Pikšķerēšanu jeb neuzmanības kļūdām, kas maksā dārgi.

5. Kā hakeri izmanto domēnus, lai veiktu uzbrukumus.

6. Kā nekļūt par domēnu “skvoteru” iekārojamāko ķērienu? Kā neļaut citiem uzpelnīties uz Jūsu izveidotās reputācijas rēķina?

7. Kas ir domēna vārda nolaupīšana un kā sevi no tā pasargāt?

8. Domēnu vārdu dzīve pēc to dzēšanas, kādus riskus tas rada domēna vārda iepriekšējam lietotājam?

 

Ieguvumi: Pamata zināšanas, lai izvairītos no neparedzētiem finansiāliem zaudējumiem kibertelpā.

Semināru vada:

Gints Mālkalnietis, CERT.LV IT drošības speciālists ar ilggadēju pieredzi dažādu kiber-incidentu risināšanā. Valsts policijas pieaicināts eksperts krimināllietās, kurās iekļautas kiberkomponentes. Pirms pievienošanās CERT.LV komandai strādājis LMT Drošības dienestā un Aizkraukles Bankā.

Dana Ludviga, LU datorzinātņu pētniece, “.lv” reģistra (NIC) mārketinga un komunikācijas vadītāja. Eiropas Nacionālo augstākā līmeņa domēnu reģistru padomes (CENTR) biedre, kura 10 gadu laikā uzkrājusi pieredzi, analizējot un izvērtējot Latvijas kibertelpā esošo uzņēmēju domēnu vārdu izvēlē un administrēšanā pieļautās kļūdas.

 

Norises laiks: 24.09. plkst. 13:00 - 16:00

Norises vieta: Valmieras integrētā bibliotēka 2. stāvs 217. telpa

Dalības maksa:  LTRK biedriem - bezmaksas; Citiem interesentiem - 15 eur + PVN

Reģistrēties līdz 20.09. : https://forms.gle/mJhGnD7vf3GvwtdF7  

Apmeklējot pasākumu, Jūs piekrītat savu fotogrāfiju un video publicēšanai LTRK mājas lapā un sociālajos tīklos.

24 Trauksmes celšanas likums un darba devēja pienākumi. TIESĪBU PĒCPUSDIENA

Trauksmes celšanas likums un darba devēja pienākumi

 

Šī gada 1. maijā stājās spēkā Trauksmes celšanas likums, kurš pieņemts ar mērķi veicināt trauksmes celšanu sabiedrības interesēs par pārkāpumiem un nodrošināt trauksmes celšanas mehānisma izveidi.

Šāds regulējums ir jaunums Latvijas tiesībās, tāpēc darba devējiem ir būtiski izprast trauksmes celšanas mehānisma izveidi, lai ne tikai nodrošinātu tā efektīvu darbību, bet arī izvairītos no iespējamiem sodiem par šī regulējuma neievērošanu. Darba devējiem arī jāņem vērā, ka uzņēmumos, kuros ir vairāk nekā 50 darbinieku, trauksmes celšanas sistēmas izveide ir obligāts pienākums. Minētais gan nenozīmē, ka uz darba devējiem ar mazāku darbinieku skaitu šī likuma regulējums nav attiecināms vispār. Tā kā ir jau pagājis kāds laiks kopš jaunā likuma spēkā stāšanās, runāsim arī par darba devēju pieredzi, ieviešot trauksmes celšanas sistēmu un nodrošinot tās darbību.

Lai darba devēji varētu labāk izprast jauno sistēmu, piedāvājam uzzināt par:

-           Trauksmes celšanas jēdzienu;

-           Darba devēja pienākumiem trauksmes celšanas sistēmas izveidošanā un ieviešanā;

-           Trauksmes cēlēja aizsardzības garantijām

-           Darba devēja rīcības kārtību pēc trauksmes cēlēja ziņojuma saņemšanas

Semināru vadīs: Irina Kostina, Ellex Kļaviņš, Asociētā partnere, Darba tiesību prakses grupas vadītāja, zvērināta advokāte

Irinai Kostinai ir vairāk nekā 14 gadus ilga juridiskās prakses pieredze, specializējoties dažādos strīdu risināšanas un darba tiesību jautājumos, pārstāvot klientus tiesas procesos, tai skaitā, strīdos ar to bijušajiem vai esošajiem darbiniekiem. Irina regulāri konsultē klientus saistībā ar vadības un augstākā līmeņa darbinieku nodarbināšanas, tai skaitā, atlaišanas jautājumiem un sarežģītās uzņēmumu pārejas lietās, darba tiesisko attiecību pārtraukšanu un kolektīvās atlaišanas jautājumiem. Irina ir publikāciju autore vietējos un ārvalstu medijos, kā arī vada seminārus un konferences par aktuālām darba tiesību un strīdu risināšanas tēmām.

Semināra norises laiks: plkst. 15:00-17:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 

Reģistrācija:https://ej.uz/trauksmes_celsanas_likums

25 Kā strādāt ar parādniekiem, nesabojājot savu reputāciju un attiecības ar klientiem? LABAS PRAKSES BIZNESA SKOLA

Kā strādāt ar parādniekiem, nesabojājot savu reputāciju un attiecības ar klientiem?

 

Latvijas uzņēmumi kavē gandrīz katru desmito rēķinu, un šai praksei ir tendence pieaugt, liecina 2019. gada  Eiropas maksājumu ziņojums (European Payment Report), ko jau 21. gadu pēc kārtas veic Eiropas vadošais kredītu pārvaldības uzņēmums Intrum.

Visizplatītākie kavētu maksājumu iemesli pēc Latvijas uzņēmēju sacītā ir debitoru finansiālās grūtības, tīša rēķinu nemaksāšana un administratīvā neefektivitāte jeb trūkumi rēķinu piestādīšanas un apmaksas procesos.

Rēķinus kavē arī patērētāji -saskaņā ar Intrum pētījumu, Latvijā teju puse iedzīvotāju pēdējā gada laikā ir kavējuši rēķinu apmaksu. Taču ne vienmēr tas ir saistīts ar naudas trūkumu. Bieži vien rēķini tiek aizmirsti vai vienkārši pazūd.

Ikviens uzņēmējs zina, ka kavēti maksājumi apgrūtina uzņēmuma naudas plūsmu un rada daudzus citus sarežģījumus, piemēram, uzņēmumiem rodas grūtības samaksāt saviem piegādātājiem, norēķināties ar darbiniekiem un investēt attīstībā.

Tomēr gandrīz  puse Latvijas uzņēmumu nedara neko, lai novērstu rēķinu kavējumus vai paātrinātu to atgūšanu.

Seminārā runāsim par:

1. iemesliem, kādēļ rēķinus kavē uzņēmumi

2. iemesliem, kādēļ rēķinus kavē iedzīvotāji

3. kad jāsāk darbs ar rēķinu kavētājiem

4. kādi instrumenti uzņēmumiem pieejami, lai atgūtu naudu

5. kā strādāt ar parādniekiem, lai atgūtu naudu, vienlaikus nesabojājot attiecības

Ieguvumi:

Seminārā uzzināsiet par jaunākajām tendencēm patērētāju un uzņēmēju uzvedībā maksājot vai kavējot savus rēķinus, kā arī par instrumentiem, kurus izmantot, lai novērstu zaudējumus savam uzņēmumam.

Semināru vada: Ilva Valeika, Eiropas vadošās kredītu pārvaldības kompānijas Intrum ģenerāldirektore Baltijā

Vairāk nekā 16 gadus dažādās pozīcijās strādājusi finanšu, kredītu pārvaldības un parādu atgūšanas nozarē. Jau četrus gadus vada Eiropas vadošās kredītu pārvaldības kompānijas Intrum Baltijas struktūrvienību. Pārstāvētais uzņēmums: Intrum, www.intrum.lv. LinkdIn: Intrum Baltics

Semināra norises laiks: plkst. 12:00-14:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 Reģistrācija: https://ej.uz/LPBS_250919

 

26 Iededzies par sava biznesa izaugsmi. Getting excited about growing your business

Iededzies par sava biznesa izaugsmi

 

Seminārs angļu valodā.

Seminārs paredzēts uzņēmējiem, maza un vidēja lieluma uzņēmumu īpašniekiem, nodaļu vadītājiem, personām, kas plāno uzsākt savu patstāvīgo uzņēmējdarbību vai nesen to uzsākuši.  

Katra uzņēmēja attieksme, prāta darbība un domāšanas veids ir vitāli svarīgs veiksmīga biznesa pastāvēšanai. Domas un sajūtas ir tas, kas veido ikdienu, ir ārkārtīgi būtiski, lai domāšanas veids tiek apzināti un konstanti virzīts uz attīstību un izaugsmi.

Noteikt savu nišu, izteikt korektu piedāvājumu un atbilstoša pozicionēšana tirgū ir fundamentāls trio jebkurā biznesā. Produktu pārdošana un pakalpojumu sniegšana visveiskmīgāk iespējama tad, ja ir pilnīgi skaidra darbības joma un nozare. Tomēr pārdošanas stratēģijas un marketinga kampaņas nereti nenes gaidītos rezultātus tieši tādēļ, ka iztrūkst kāds no šiem pamatelementiem.

Dalībnieku ieguvumi, apmeklējot semināru:

  1. Uzzinās par domāšanas veida nozīmi un ietekmi uz vēlamo rezultātu sasniegšanu savā biznesā;
  2. Apgūs, to, kā panākt, ka pilnīga vadību pār savu biznesu, kļūst par izaugsmes un panākumu atslēgu.
  3. Skaidrību par to, kas ir šie trīs fundamentālie biznesa elementi – niša, piedāvājums un pozicionēšana, ko bieži pilnvērtīgi neizprot, tādējādi novēršot kļūdas ikdienas darbu veikšanā un uzlabojot savu produktivitāti.

Semināru vadīs:  Ferruh Tumer, profesionālās un personīgās izaugsmes treneris no Beļģijas. Vairāk informācija www.ferruhtumer.com, Linkedin: https://www.linkedin.com/in/ferruhtumer/. Ferruh galvenokārt koncentrējas uz vērtības noteikšanu un tās palielināšanu – jeb, kas ir tā lielākā vērtība, ko uzņēmējs var dot klientam, vienlaikus samazinot izmantotos resursus un ieguldījumus. Master Lean Coach at "Toyota Motor Corporation, Japan", Certified Life Coach from "The Life Coach School, USA"

Semināra norises laiks: plkst. 10:00-12:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

                                   

Reģistrācija: https://ej.uz/LPBS_260919

 

Getting excited about growing your business

26 September, Time:  10:00-12:00

 

The event will be held in English language

 

Seminar will be valuable to all entrepreneurs, small and mid-size business owners, team leaders, managers and persons who are planning or recently started their own business.

Attitude and mindset are crucial for establishing and maintaining a successful business. Thoughts and feelings are the ones that creates our daily life, therefore it is essential to create mindset that consciously focuses to growth and development

Define your niche, create a concrete offer and appropriate positioning in the market is a fundamental trio in all businesses.

Selling products and providing services is the most successful if these three elements are fully clear, stated and understandable for you and your clients. And the lack of any of these basic elements may lead to unsatisfying selling strategies and marketing campaigns results.

Benefits for attendees:

  1. Learning the power of mindset to get the results they want in their business.  
  2. Learning how taking full ownership is the key to grow their business.
  3. Creating clarity on the commonly miscalculated business elements. Niche, Offer and Positioning, that will result in decreasing mistakes in daily routine works by improving the productivity.

Expert: Ferruh Tumer (Belgium), Master Lean Coach at "Toyota Motor Corporation, Japan" 

Certified Life Coach from "The Life Coach School, USA", www.ferruhtumer.com, Linkedin: https://www.linkedin.com/in/ferruhtumer/.

Participation fee: For LCCI members - one representative from the company free of charge, for each additional 15.00 + VAT. The seminar is only available to LCCI members.

Registration: https://ej.uz/LPBS_260919

 

 

30 Datu nozīme uzņēmējdarbībā. LABAS PRAKSES BIZNESA SKOLA

Datu nozīme uzņēmējdarbībā

 

Kā zināms, dati ir mūsdienu jaunais zelts. Dati uzņēmējdarbībā sniedz neatsverami vērtīgu
informāciju. Tādi uzņēmumi kā Google, Amazon un Wallmart ir datu vākšanas un apstrādes giganti, bet kā datus vākt un atspoguļot tā, lai tie ir vērtīgi jebkurā uzņēmumā?

Datos balstīti lēmumi nav tikai lielo „dūžu”  privilēģija. Līdz ar tehnoloģijas attīstību arī mazi un vidēji uzņēmumi ir spējīgi efektīgi strādāt ar sava uzņēmuma datu plūsmām un iegūt vērtīgu informāciju. Vēl vērtīgāk par informācijas iegūšanu ir informācijas apstrāde un izvērtēšana  jeb datos balstītu lēmumu pieņemšana.

Mūsdienu dinamiskajā biznesa vidē nav daudz resursu lai eksperimentētu ar pieņēmumos balstītiem lēmumiem, tādēļ seminārā runāsim par to kā nonākt līdz datos balstītiem lēmumiem, kā veidot uzņēmuma analītiskos procesus, kādus instrumentus izmantot datu apkopošanai.

Lai arī uzņēmuma datu analītika izklausās sarežģīti, efektīva datu analītikas sistēma var kļūt par uzņēmuma izaugsmes sirdi. Sistemātiska pieeja, kvalitatīvi performances mērījumi un skaidri atspoguļoti rādītāji ir efektīvākais rīks kā prognozēt attīsrtību un pieņemt lēmumus bez šaubām.

Semināra tēmas

1. Kā dati var palīdzēt uzņēmuma pārvaldībai un izaugsmei
2. Kādus instrumentus izmantot lai pieņemtu "Datos balstītus Lēmumus"
3. Datu kultūra uzņēmumā

Seminārā runāsim par to kādi dati ir svarīgi efektīvākai uzņēmuma pārvaldībai un izaugsmei, kur tos meklēt, kā tos apkopot un automatizēt. Kādēļ dati ir svarīgi un kā tie uzlabo visas uzņēmuma komandas performanci, kā arī kā ieaudzināt interesi par datiem uzņēmuma kultūrā.

Semināru vada Māris Skujiņš - vadītājs kompānijā Bizkit, kas nodarbojas ar uz;n;emumu lēmumu atbalsta sistēmu izstrādi.

Semināra norises laiks: plkst. 15:00-17:00

Dalības maksa: LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 15,00 + PVN. Seminārs pieejams tikai LTRK biedriem.

 

Reģistrācija: https://ej.uz/LPBS_300919