Pārlekt uz galveno saturu

LTRK aicina uzņēmējus attīstīt sadarbību ar Jaunā Zīda Ceļa iniciatīvas valstīm

LTRK aicina uzņēmējus attīstīt sadarbību ar Jaunā Zīda Ceļu

LTRK Ķīnas izveidotās Jaunā Zīda Ceļa Iniciatīvas ietvaros aicina uzņēmējus izmantot situāciju, lai uzsāktu eksportu uz Ķīnu. Lai to realizētu, jau nodrošināti veiksmīgi transporta kanāli, kā arī parakstīti nozīmīgi starpvalstu sadarbības līgumi nodokļu, investīciju un citos jautājumos.

Pašreiz Latvija ir viena no aktīvākajām projekta dalībniecēm, kur savu atbalstu sadarbības veicināšanai ar austrumu valsti sniedz arī LTRK. Ķīna un Latvija šo gadu laikā organizējušas augsta līmeņa valsts amatpersonu vizītes. Latviju apmeklēja Ķīnas premjerministrs Li Kecjans (Li Keqiang), Nacionālā tautas kongresa vietnieks Džanu Dedzjanu (Zhang Dejiang). Tāpat vizītēs uz Ķīnu devās Latvijas Ekonomikas ministrs un premjerministra vietnieks Arvils Ašeradens, kā arī Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece.

Lai nodrošinātu maksimāli ērtu partnerību, Ķīna un Latvija ir parakstījušas sadarbības līgumus par neierobežotu tirdzniecību, investīciju aizsardzību, nolīgumu par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu, tehnoloģisko sadarbību, gaisa satiksmes pakalpojumu nodrošināšanu u.c. Salīdzinājumā ar laiku, kad iniciatīva vēl nebija spēkā, importa preču skaits no Latvijas uz Ķīnu pieaudzis par 77%, padarot Ķīnu par otro lielāko tirdzniecības partneri ārpus Eiropas Savienības.

LTRK padomes priekšsēdētājs Aigars Rostovskis pauž, ka Ķīnas un Latvijas attiecības projekta ietvaros tiek vienmērīgi virzītas uz priekšu, sniedzot reālus ieguvumus abām valstīm: “Ņemot vērā Jaunās Zīda Ceļa Iniciatīvas darbības  laikā paveikto, šis ir brīdis, kad visi tirdzniecības ceļi uz Ķīnu ir atvērti, par ko liecina savstarpēji veiksmīgi izveidotā ērtā transportu kustība, kā arī liels skaits citu faktoru, kā pamatā ir pozitīvais dialogs starp abām valstīm.”

Pirms pieciem gadiem Ķīnas izveidotā Jaunā Zīda Ceļa Iniciatīva radīta ar mērķi attīstīt sadarbību Eirāzijā. Viens no projekta mērķiem ir transporta satiksmes attīstība starp Ķīnu, Centrālo Āziju, Krieviju un Eiropu.