Pārlekt uz galveno saturu

DigiS

Erasmus+

 

Nosaukums: DigiS (Building up Digital Skills Alliance for the Enhancing of Programming Competencies)

LTRK pozīcija: Partneris

Kopējais budžets: 858’439,00 EUR

LTRK budžets: 34’081,00 EUR

Projekta ilgums: 01/01/2021-31/12/2023

Programma: Erasmus+

Partnervalstis: Čehija. Spānija, Austrija, Slovākija, Latvija

Droni un to programmatūra spēj tvert attēlus, veidot kartes un 3D modeļus, un analizēt datus visās tautsaimniecības nozarēs: lauksaimniecībā, būvniecībā, rūpniecībā, pakalpojumu sniegšanā utt. Lai gan droni ir viena no inovatīvākajam tehnoloģijām ar lietojumprogrammām dažādās nozarēs un uzņēmumos, drona programmatūras programmētāja vai drona operatora saistītie profili joprojām nav iekļauti valsts kvalifikācijas sistēmās, un nepieciešamās digitālās prasmes daudzās ES valstīs vēl netiek mācītas profesionālās izglītības iestāžu programmās.

Projekts ir akcentēts uz dronu un virtuālās realitātes (VR) sektoriem, kas ir visstraujāk augošie sektori starp jaunajām viedajām tehnoloģijām (Industrija 4.0), kam ir milzīgs attīstības potenciāls daudzās nozarēs, kas dod ieguldījumu gan Eiropas ekonomikai, gan sabiedrībai. Šie divi sektori dos ieguldījumu jaunu uzņēmumu un darbavietu izveidē, vides aizsardzībā un dzīves kvalitātes uzlabošanā. Eiropas dronu perspektīvas pētījumi paredz: “Sagaidāms, ka 20 gadu laikā, Eiropas dronu sektors tiešā veidā nodarbinās vairāk kā 100 000 cilvēku un to ekonomiskā ietekme gada laikā pārsniegs 10 miljardus eiro, galvenokārt pakalpojumu sniegšanas nozarē.” ((European Commission, Internal Market – http://ec.europa.eu/growth/sectors/aeronautics/rpas_en).)

Projekta uzdevumi:

  1. Jauna Eiropas profesionālās kvalifikācijas standarta izveide šādām profesijām:
    -) dronu programmētājs & operators;
    -) virtuālās realitātes lietojumprogrammu programmētājs un izstrādātājs;
     
  2. Izstrādāt/uzlabot mācību programmas jaunajām kvalifikācijām un sagatavot pamatojumu profesionālās izglītības sniedzējiem;
     
  3. Pilotēt jauno mācību programmu uzskaitītajās kvalifikāciju jomās, lai iegūtu atsauksmes no mērķa grupām un novērtētu jauno programmu kvalitāti;
     
  4. Panākt jauno kvalifikāciju atzīšanu pēc iespējas vairākās ES valstīs, lai veicinātu darbaspēka starptautisko mobilitāti un jauno mācību programmu integrāciju profesionālās izglītības programmās;
     
  5. Pilotprojekta rezultātu novērtēšana un pieredzes apmaiņa partneru starpā.

Vadošais partneris:

  • Hospodarska Komora Ceske Republiky (Čehija)

Projekta partneri:

  • The Latvian Chamber of Commerce and Industry (Latvija)
  • Cambra Oficial De Comerc I Industria De Terrassa (Spānija)
  • Tehnologicke Centrum Akademie Ved Ceske Republiky (Čehija)
  • Czech VR Agency, s.r.o. (Čehija)
  • Robodrone Industries s.r.o. (Čehija)
  • European Center of Entrepreneurship Competence & Excellence (Austrija)
  • Smichovska Stredni Prumslova Skola (Čehija)
  • Estudio Agora SAU (Spānija)
  • Slivenska Obchodna A Priemyselna Komora (Slovākija)
  • Spojena skola (Slovākija)
 

Vadošā partnera kontakti:

Hospodarska Komora Ceske Republiky,
Matěj Mareš
mares@komora.cz