Pārlekt uz galveno saturu

LTRK diskutē par uzņēmumu sadarbību ar studentiem, lai radītu interesi par biznesu

uzņēmumu sadarbība ar studentiem

Ceturtdien, 9.novembrī  LTRK notika diskusija par to, kā veicināt uzņēmumu sadarbību ar studentiem, lai jauniešos radītu patiesu un pieredzē balstītu interesi par biznesu.

Diskusijā piedalījās vieslektors no Lielbritānijas Prifysgol Bangor University Stephen Jones, kurš dalījās ar Velsas pieredzi, kā arī vieslektors no Singapūras Thiam Low Siew. Viņi norādīja, ka Latvijai vajadzētu daudz gudrāk strādāt ar ārvalstu studentiem, izmantojot viņu valodas un kultūras zināšanas mītnesvalstīs, tādējādi gūstot nepieciešamo atbalstu eksporta tirgus sasniegšanā. Tāpat vieslektori stāstīja par to, kā kompānijas var ieinteresēt vietējos un citus jauniešus gūt zināšanas, pildot praktiskus uzdevumus Latvijas uzņēmumos.

Klātesošie augstskolu un uzņēmumu pārstāvji norādīja, ka sadarbība notiek, bet tā nav pietiekami attīstīta un koordinēta, kur savu lomu varētu uzņemties LTRK, lai dotu iespēju studentiem strādāt un attīstīties, bet biznesam rast radošus risinājumus, ko pēc tam izmantot ikdienas darbā. “Brīdī, kad daudzi jaunieši izvēlas aizbraukt no Latvijas, būtiski darīt visu, lai palikušie cilvēki būtu motivēti strādāt šeit un attīstīt vietējos uzņēmumus. Tāpat būtiski domāt par ārvalstu studentiem, lai integrētu viņus darba tirgū, nosedzot iztrūkumu jeb brīvās vakances, kā arī gūstot vēl papildu iespēju – sadarbību ar viņa dzimteni,” saka LTKR prezidents Aigars Rostovskis.

Pašreiz izstrādē ir īpašs nodomu protokols par sadarbību augstākajā izglītībā, kuru no vienas puses parakstītu gan valsts, gan privātās augstskolas, bet no otras – LTRK - , kura mērķis būtu veicināt komersantu un studentu kopīgu projektu veidošanu, dažādu nozaru un pārnozaru tautsaimniecības problēmu jautājumu risināšana, utt. Iecere par šāda dokumenta tapšanu radās tādēļ, lai studenti un bizness jeb nākotnes darba vietas sāktu sadarbību jau mācību procesa laikā, palīdzot risināt uzņēmējiem būtiskus jautājumus, bet jauniešiem dodot jēgpilnas zināšanas, apvienojot praksi ar akadēmisko vidi.