Pārlekt uz galveno saturu

Labas prakses biznesa skola: Mārketinga stratēģijas veidošanas posmi.

19 Labas prakses biznesa skola: Mārketinga stratēģijas veidošanas posmi.

Visi uzņēmumi savā darbības laikā saskaras ar situācijām, kurās ir nepieciešams labāk izprast patērētāju, konkurentus un sevi pašu. Novērojamie pārdošanas rezultāti ne vienmēr paši liecina par nepieciešamo rīcību. Piemēram, krītošs apgrozījums var nozīmēt to, ka:

  • Tirgū ir parādījies nopietns konkurents
  • Nozares uzņēmējdarbības vidē ir faktori, kas neļauj jums pilnvērtīgi konkurēt
  • Visai produktu grupai ir parādījies aizvietotājs
  • Produkts patērētāju prātā zaudē kvalitāti vai tiek uztverts kā novecojis/garlaicīgs
  • Produktu grupa patērētāju prātā zaudē aktualitāti
  • Jūsu mērķa tirgū ir novērojamas demogrāfiskas vai socio-ekonomiskas izmaiņas, kas samazina lietotāju skaitu, lietošanas biežumu vai abus
  • Jūsu uzņēmums zaudē vērtību nemateriālo resursu “nolietošanās” dēļ
  • Ir spēkā jebkura no iepriekšminēto faktoru kombinācijām

Ja jūs izdarīsiet lēmumu par rīcību, balstoties uz minējumu (nevis zināšanām) par problēmas iemesliem, tad pastāv liela iespējamība, ka jūs nelietderīgi iztērēsiet uzņēmuma resursus jau tā krītoša apgrozījuma apstākļos. Mārketinga stratēģijas veidošana ir process, kura laikā tiek veicināta tirgus inteliģences apgūšana un uz zināšanām balstītu lēmumu izdarīšana, rezultātā samazinot risku nelietderīgi izmantot resursus un palielinot iespējamību veidot ilgstošu konkurētspējīgu pozicionējumu.

Seminārā runāsim par:

  1. Kas ir mārketings – daudz sarežģītu mītu, starp kuriem reizēm ir grūti ieraudzīt vienkāršo patiesību
  2. Mārketinga “skatu punkta” nepieciešamības pamatojums – ar mārketingu nodarbojas visi, taču ne visiem tam ir jāvelta īpaša uzmanība
  3. Mārketinga stratēģijas veidošanas process – loģiski un secīgi soļi tirgus inteliģences iegūšanai un uz zināšanām balstītu lēmumu izdarīšanai
  4. Galvenie šķēršļi stratēģijas ieviešanai – ko darīt, lai stratēģija nepārvērstos par atvilktnē gulošu dokumentu

Eksperts: Jānis Kļaviņš – mārketinga konsultants, Inspired Academy mārketinga pamatu un mārketinga stratēģiju pasniedzējs. Nozarē kopš 2007.gada. Konsultējis DnB, Forevers, Latvijas Radio, kā arī daudzus MVU. Kā uzņēmējs pārbaudījis mārketinga teorijas praksē vairākos veiksmīgos un, kas nav mazsvarīgi, neveiksmīgos uzņēmumos dažādās nozarēs, šādi gūstot pieredzi par to, kam (un kad) mārketingā ir jāpievērš uzmanība.

Dalības maksa:

  • LTRK biedriem – vienam pārstāvim no uzņēmuma dalība bez maksas, katram nākamajam 12,80 + PVN.
  • Pārējiem: 42,60 + PVN / personai

Norises laiks: 15:00-17:00